שער:מסוגלות לשותפות עם ההורים

האמונה של מבוגרים ביכולת של ילדים להגיע להישגים היא מפתח למוביליות חברתית, כאשר להורים ההשפעה המשמעותית ביותר. בקרב משפחות החיות בעוני, היסטוריית ההורים במערכת החינוך וההתמודדות שלהם עם מערכות ממסדיות מאתגרת את הקשר עם המורים ויוצרת חוסר אמון הדדי. לכן, חשוב שהצוות החינוכי יראה בקשר עם ההורים מרכיב חיוני בעבודתו ויפתח שותפות המבוססת על אמונה משותפת ביכולות התלמיד, תוך מתן הזדמנות להורים לבטא ציפיות חיוביות כלפי ילדיהם.

מסוגלות ליצירת מערכת יחסים מבוססת אמון

הצוות החינוכי צריך לבסס יחסי אמון עם ההורים תוך הקשבה אמיתית והכרה ביחסי הכוח כדי לאפשר לתלמיד ללמוד ולהתפתח ללא קונפליקט נאמנויות.

לכל הפריטים בנושא



מסוגלות לקיים התייעצות משותפת וכנה בקשר לתלמידים

כדי לגבש פתרונות מיטביים עבור הילדים, הצוות החינוכי צריך לקיים התייעצויות אמיתיות עם ההורים - לא רק לשם יידוע או גיוס הסכמה אלא מתוך הכרה בנקודת המבט הייחודית שלהם על ילדיהם.

לכל הפריטים בנושא



מסוגלות לבטא את הזהויות השונות בבית ־הספר

הצוות החינוכי צריך ליצור תחושת שייכות וביטחון לכלל התלמידים, זאת באמצעות שילוב מכוון של זהויות מגוונות - הן בעיצוב הפיזי, הן בתכניות הלימודים והן ביוזמות משותפות עם המשפחות והקהילה שחוגגות את עושר התרבויות והמנהגים המשפחתיים.

לכל הפריטים בנושא